Read it or do not. There is no try. Mr.Yoda

sobota 18. října 2014

Skvělý Street food festival a nájezd do Polska

Ráj všech gurmánů

Už je to nějaký ten pátek, co jsem napsal na blog, ale nějak jsem neměl potřebu sem určitou dobu přispívat. S příchodem podzimu se mi zase nalila nová krev do žil a připravil jsem si pro vás jeden článek. Tentokrát o již týden starém festivalu Street food festival a mém výletu do Polska, na rozsáhlé trhy kousek od hranic.

Protože mám opravdu rád jídlo a zároveň otevřené venkovní trhy, tak jsem spojil tyto moje dvě záliby a vydal se na Street food festival. :D Festival se konal na výstavišti v Holešovicích, které se stalo už poměrně populárním, při pořádání podobných festivalů. Před nedlouhou dobou jste zde mohli zase dorazit ochutnat nějakou dobrotu na Burger fest. Ten ale podle mě za Street food festivalem v kvalitě pokulhával.
Na jaře jsem byl na minulém ročníku festivalu, který se konal u klubu Cross a musím říct, že mě docela naštvalo, jak na sobě byly namačkané stánky s nikdy nekončícími frontami a malým výběrem jídel. Tentokrát se ale zklamání nekonalo a já měl možnost vidět spoustu jídel, na které byla radost se i jenom podívat.

Kdyby takový dobroty prodávali ve stáncích místo těch hnusnejch fast foodů :(
Bylo skutečně z čeho vybírat a festival nabízel bohatou nabídku kuchyní a jídel. Od různých exotických kuchyní z Asie, až přes tradiční palestinskou kuchyni až po veganskou a raw kuchyni. Nakonec jsme si kvůli tenkým finančním možnostem vybrali výborný palestinský falafel a nejlepší cupcake, který jsem v životě měl. Na cupcake můžete najít recept na blogu  Sugertown.Hodně lidí si sice stěžovalo na fronty, které nebyli oproti minule nějak drastické. A nikdo nemůže čekat na takovémto festivalu, že nebude na jídlo nějakou dobu čekat a jídlo stálo skutečně za to. Člověk hned objevil spoustu restaurací a kuchařů z Prahy o kterých by jinak nevěděl a mohl se pokochat řadou neotřelých gastronomických nápadů. Shrnuto a podtrženo se jednalo o opravdu povedený festival a všem hodoporučuji za půl roku navštívit. Kdo chce nasát atmosféru, tak mrkněte na tohle super video: :)


Nová celkem dobrá polská limonáda a to co zbylo z cupcaku, nevydržel jsem to před fotkou, sorry :D

Výlet k sousedům

Tenhle týden jsem mámě slíbil, že s ní zajedu do Polska na každoroční trhy kousek od českých hranic. Jedná se o opravdu velkou plochu plnou všelijakých stánků. Kde člověk dostane za velmi příznivé ceny spoustu druhů oblečení, jídel, koření a řadu dalších věcí. Člověk zde může zažít atmosféru, kterou v Praze skutečně nenajdete a kdo věří svým vyjednávacím schopnostem si může zkusit usmlouvat něco na sebe. Prodejci jsou naprogramovaní podobně jako obchodníci v arabských zemích, kde když nebudete smlouvat, bude se jednat o poloviční obchod. Usmlouvat lze hlavně oblečení na hodně příjemné ceny.

Jídlo mizelo rychlostí světla.

Na trhu bylo víc Čechů než Poláků :)


Kromě výborného polského křenu, ryb a sladkého, jsme nakoupili i spoustu dalších zbytečností na sebe a vyprázdnili si během dopoledne peněženku. Potom nezbývalo něž dát si typickou polskou klobásu protkanou bylinkami s pravím bílým chlebem a ostrou hořčicí.

Při konzumaci umřou 3 výživový poradci ze 4.
Na tuhle pěkně mastnou delikatesu ještě jejich místní pivo, které kupodivu nechutnalo jako patok , ale dalo se docela úspěšně pít. Možná to bylo žízní, ale docela jsem si tenhle kousek užil a pivo ve mně zmizelo během chvíle.




Jediná nevýhoda byla velká spousta lidí, která letos navštívila trh v posledních pěkných dnech. Přesto každému, kdo stojí zažít něco nového a zajímavého, doporučuji obě akce. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat