Read it or do not. There is no try. Mr.Yoda

neděle 1. června 2014

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel a jiné zážitky dnešního víkendu

    Dneska přicházím s článkem skoro po týdnu, protože toho bylo, co dělat. Pomalu se dostávám z kocoviny a zařekl jsem se, že až na sváteční přípitek končím s tvrdým.  Ta zábava totiž za dnešní zotavování opravdu nestala. Každopádně to byl náročný víkend plný akcí. Původně jsem se v sobotu chystal na Cheesecake festival v Praze, který sliboval pořádnou dávku dobrot, ale nakonec jsem od nápadu ustoupil po té, co jsem četl spoustu komentářů, že tam čekají dlouhosáhlé fronty a organizace nestíhá. Byl jste tam někdo? Bylo tam opravdu tak rušno?

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel

Rozhodl jsem se tedy jít do kina na film: “Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel“ , který se ukázal jako švédská verze Foresta Gumpa. Ale podívaná stála opravdu za to. Film byl o 100 letem chlapíkovi, který se jednoho dne rozhodl, že uteče z domova důchodců a tak vyskočil ven z okna a při úprku se náhodou dostane ke kufříku s 50 miliony.
 Muž ačkoliv neví, kam vlastně míří, tak se vždycky nachomýtne k nějaké zajímavé události. O tom ostatně vypráví i jeho předchozí život, který se odehrává v druhé lince. Kde se potkává například s Francem nebo Stalinem.  Vždycky z problému vybruslí, tak hloupým a jednoduchým způsobem, až je vlastně možné dané řešení považovat za geniální. Film rozhodně doporučuji jak lidem, kteří se chtějí pobavit, tak těm kteří se chtějí podívat na film na zamyšlení, oba diváci najdou, to co hledají.

Mrkněte, třeba vás trailer zaujme ;)

Saudkova výstava

Vyrazili jsme také s kamarádkou na výstavu Jana Saudka, která se konala v Malostranské Besedě, nevím, zda jste v Besedě někdy milí čtenáři byly, ale jedná se o opravdu útulné prostory, na střeše staré budovy, kde celá místnost je vykládaná dřevem a je z okna nádherný výhled na pražský hrad.


Každopádně samotná výstava byla, jak už se od tohoto umělce dalo čekat plná lechtivých fotografií a obrazů se sexuální tématikou.  Nechyběl ani dokument o jeho osudu. Kde jsem občas kroutil hlavou nad jeho kousky a vystupováním(omluvte mi moje maloměšťactví), ale proč ne, zůstal svůj a toho si rozhodně cením.


Protože se jedná se o v našich vodách poměrně známého autora, jeho umělecká díla asi většinu lidí nepřekvapí, ale rozhodně jsou zajímavá a já jsem v nich našel řadu zajímavých emocí a pocitů. A to vám můžu říct, že nejsem žádný velký umělecký znalec. Výstava je až do 29.června, takže máte ještě měsíc čas.


Ještě bych rád poděkoval Helí za příjemnou společnost a krásné fotky, které tu díky ní můžu publikovat. Přeji všem příjemný zbytek večera. :)

Všechny dámy mají možnost, obléci si předem připravené šaty a vzít si klobouk, vyfotit se a poslat fotku do soutěže s tím, že ta která se Saudkovi bude líbit, tak mu může dělat modelku pro příští malování. Helí se prý odmítá zúčastnit, tak jsem pořídil alespoň tuhle fotku :D


autor:Adam Pechar

Žádné komentáře:

Okomentovat